Aktivní máma

magazin pro aktivní ženy

Setkali jste se už s pojmy “autumn/winter blues”? Jde o fenomén, jejž charakterizují výkyvy nálad či vnímání neobvyklého smutku spojené s nástupem podzimu nebo zimy. Jak by také ne; dny se zkracují, hodin světla ubývá a imunitní systém prochází tvrdou zkouškou. A sotva si na nové období zvyknete, přijde předvánoční stres. Cítíte i vy, že ve vzduchu visí chmury? Je čas podniknout kroky, abyste si pozitivní mysl a motivaci udrželi stabilní po celý rok.

1. Věnujte pozornost prevenci nemocí

Přechody z vytápěných místností do venkovního chladu, pokašlávající děti či kolegové v práci – je i tohle vaše každodenní realita? Držte si nemoci od těla a nezapomínejte na pořádný vitamínový boost! Na “céčko” bohatou stravu ještě podpořte speciálními doplňky na posílení imunity. Zařadit je do svého denního příjmu je opravdu snadné. A pokud zrovna neholdujete polykání tabletek, vyzkoušejte jejich hravější formy například od zástupců české přírodní kosmetiky! Jejich bylinné kapky lehce přidáte do svého ranního smoothie!

2. Vyzkoušejte kouzlo aromaterapie

Aromaterapie – použití esenciálních olejů pro terapeutické účely – se používá i při léčbě tzv. sezónních depresí, jež jsou spojeny právě se změnou ročního období. Obklopení se správnými esenciálními oleji, resp. jejich vůněmi skutečně může zmírnit symptomy deprese či úzkosti, popř. pomoci při problémech se spánkem, ale i nechutenstvím. Jde o jednoduchý a bezpečný způsob, jak tělu přirozenou cestou zlepšit duševní pohodu – zvláště ve spojení s jinou uklidňující činností, jako je koupel nebo užívání si společnosti milované osoby při svíčkách. My jsme si oblíbili také aromatické tělové oleje, jejichž překrásná vůně vás může provázet neustále po celý den a navíc přináší pokožce celou řadu benefitů.

3. Zůstaňte v pohybu

Necítíte se na to vrhnout se do posilování? Ani nemusíte! Přesto do svého denního režimu zařadtě dostatek fyzické aktivity. Stačí málo, třeba vystoupit o jednu dvě zastávky dříve při cestě do práce nebo domů. Mnoho odborníků nedá dopustit na jógu, a to z mnoha důvodů! Posílíte při ní hluboké svalstvo a osvojíte si dechové techniky, které pomohou zklidnit mysl jak máloco jiného.

4. Užívejte si relaxační masáž

Když už je řeč o uvolnění, nesmíme zapomenout na pravidelné masáže. Není třeba hned bookovat místo v jednom ze salónů. Jeden takový si lehce vytvoříte sami doma díky vhodným masážním olejíčkům a pomůckám. Nalákejte na vzájemnou relaxační masáž svého partnera nebo partnerku, špatná nálada si při tom na vás nepřijde!

5. Využijte léčivou sílu sluníčka

Když to počasí dovolí, vyražte ven užívat si slunečních paprsků. Slunce je zdrojem vitamínu D, jehož nedostatek na sobě pocítíme právě úzkostmi, narušeným režimem spánku, špatným stavem kostí i oslabenou obranyschopností. I když paprsky už nehřejí tolik jako na jaře nebo v létě, na SPF ochranu nezapomínejte!

6. Rozmazlujte se

Buďte trošku sobečtí a zkrátka myslete taky jednou jen sami na sebe! Už dlouho odkládáte návštěvu kadeřníka nebo kosmetického studia? Přemýšlíte nad koupí nějaké té beauty drobnosti? Tak už neváhejte a udělejte si konečně radost!

7. Najděte si čas na odpočinek

Zastavte se a zamyslete se – opravdu vám všechen ten spěch stojí za to? Odpočinek je nesmírně důležitý pro doplnění jak fyzické, tak mentální energie. Potřebujete-li dobít baterky, nemusíte se cítit provinile. Užijte si večer v klidu doma s knížkou nebo pozdní víkendové vstávání. Úklid nebo nákupy rozhodně nikam neutečou.

Jdete do toho s námi? Máte i vy pár tipů, jak se sezónní špatné náladě postavit čelem?

Napsat komentář