Proč je tvorba e-shopu stále důležitější součást podnikání? Poslední měsíce tohoto roku ukázaly, jak je důležité podnikat přes internet. Ve světě, kdy je stále více lidí online a nakupování z e-shopů se stalo naprosto běžnou součástí lidského života, by neúčast v této internetové revoluce bylo velkou chybou.
Má cenu vytvářet e-shop, když mi dobře funguje kamenná prodejna?
Odpověď je naprosto jednoznačná. Má! Neexistuje příliš mnoho podnikatelů, kteří by nechtěli více objednávek a vyšší obrat. Moderní svět se přesouvá na internet a s ním i podnikání. E-shop je rozhodně skvělou volbou pro většinu menších i větších firem a podnikatelů.
Cílem každého podnikání je vytvářet hodnotné produkty a služby pro ostatní lidi, za které si účtujeme peníze. Ty následně můžeme investovat zpět do naší společnosti nebo je utratit, jako zisk.
Internetový obchod nemusí jen prodávat fyzické produkty, mnoho lidí používá online prodej i na služby.
Nejde totiž o to, co prodáváme, ale jestli je možné to smysluplně umístit online a přidat tak další zdroj obratů do naší obchodní strategie. Jako příklad si můžeme uvést stále populárnější únikové hry. To není úplně standardní služba, kterou by většina lidí „prodávala“ přes e-shop, ale i nefyzické produkty můžeme dobře umístit na internet, kde se mohou dobře prodávat.
Důležité je mít možnost umístit objednávkový systém na internet, na který se může 24 hodin denně kdokoliv podívat a případně si objednat naše služby. V případě studia únikových her může jít o rezervaci na určitý čas, který se pomocí formuláře zamluví a zaplatí kartou. Podobný systém může využít většina firem na světě.
Internetový obchod nám umožňuje získat nové objednávky a propagovat naší společnost sofistikovanými nástroji.
V dnešní době se online marketing těší obrovskému rozvoji. To je dané tím, že internetovou reklamu je možné perfektně cílit na předem vybrané publikum, které je pro naše podnikání relevantní. Zároveň můžeme každou kampaň, kterou realizujeme, vyhodnotit do poslední koruny. Tím zjistíme, co funguje nejlépe a kde jsou naše snahy zbytečné. Další skvělou výhodou je, že existuje několik různých kanálů a způsobů, jak můžeme naší společnost propagovat.
Jaké možnosti se nabízejí:
- Placená propagace ve vyhledávači nebo srovnávači zboží
- SEO optimalizace stránky na vybraná klíčová slova
- Cílená reklama na sociálních sítích
- Video reklama na Youtube
- Influencer marketing
- Emailový marketing
Jak si zařídit vlastní internetovou prodejnu?
V současnosti se nabízejí dva přístupy k tvorbě e-shopu. První přístup je zadat celou objednávku marketingové agentuře nebo programátorovi, který nám celý systém naprogramuje od základu. K tomu samozřejmě patří sestavení frontend tedy uživatelské části i backend rozhraní, která slouží k obsluze samotné stránky. Hlavní výhodou tohoto řešení je možnost sestavit e-shop naprosto podle individuálních představ a potřeb společnosti. Jakoukoliv funkčnost nebo vzhled stránky si vymyslíme, je možné naprogramovat téměř cokoliv.
Druhý přístup je pronájem již naprogramovaného řešení, které už je hotové a my si jej v rámci možnosti přizpůsobíme vlastním potřebám. Výhodou této varianty je, že jde většinou o levnější řešení než první varianta, ale narážíme i na určitá omezení. Mezi ty patří například omezené možnosti přizpůsobení stránky. Do již hotového systému sice můžeme přidávat různé moduly, které nám doplní funkčnost. Nicméně pokud se rozhodneme, že chceme například šipku na přepínání produktů vpravo místo nalevo, může to být poměrně zásadní problém, který nevyřešíme tak snadno jako s pomocí programátora.
Považujete vlastní e-shop za dobré obchodní rozhodnutí? Napište nám názor do komentáře!